27augusti . lördagsromanen .

Igår på jobbet kom ante fram och drog ur min ena hörlur , med sig hade han en " nying " .
Han ler sitt det där leende som betyder att han vill något som han vet att jag kommer störa mig en aning på eller bara för att jävlas .
- " Cornelia .. " säger han .. " Det här är ... "
Han kollar på killen , killen säger sitt namn .
Jag tittar på Ante i någon sekund med ett ryck i munjipan som får stå för leendet och med halvspända ögon - ett bevis på att jag förstått vad jag ska göra och att jag tagit emot att han jävlas.
Blicken säger " din jäkel ...  men ok  ! "
Blicken går till nyingen , jag ger ifrån mig ett trevligt leende mot honom och sträcker fram handen
- " Heej, Cornelia :)) "
Lamt handslag men det här ska nog gå bra .
Fick höra senare att Ante uppfattat mig som väldigt pedagogisk då det sista han hörde mig säga till nyingen va :
" Jaa , det är bara att du tar en låda här ! "
Jaa vaddå , lär dig själv och fråga om det är något ?
Nja riktigt så taskig är jag faktiskt inte, även om jag inte alltid ser så glad ut på jobbet .
- " Har han visat hur du ska göra ?? " fortsätter jag ..
Hade han ju såklart och han börja med en fråga 
- " 18 vart är det ? , är det här ? "
Jag pekar visar och berättar .
Avslutar med ..
- Jaa det är bara att fråga om du undrar över något :)"
Grabben visade sig ju vara lättlärd och en naturbegåvning på vårt jobb .
Han släppte ifrån sig några , " Okej , och yesss  " Och lite små snack på det .
Ett tecken från hans sida att han faktiskt tog till sig av det jag förklara och sa .
Det löste sig ju fint ! :)
Här imellan springer desutom tiden förbi.
Klockan slår 9 och det är dags för frukost , jag möter upp Kaisa på vägen ner och hennes nying .
Nere på golvet kommer jag på att jag glömde min uppe på banan ....
Schyyyyst fadder jag är .. skit också , väldigt otrevligt !
Allt löste sig , han hittade ner och slöt upp med sin polare .
Bra start på en fredag .

Vi lyckades ändå få in lite fjanteri trots en seg fredag .
Blir så ibland när vi är trötta och ibland räcker det med - ett vilande ben på banan , hängandes på en låda med orden " jag vill göra något mysigt men roligt " när vi försökte planera gårdagskvällen, detta fick kaisa att brista ut i garv och jag fick återigen äta upp det resten av kvällen och kommer förmodligen få göra det ett tar framföver ;)
Avslutade dagen på Pallplock, F07 våning 2 - Helvetet i skokartongsform !!
JÄVLAR JÄVLAR JÄVLAR (!!!) kom ut ett par ggr , jag blir så less på skokartonger och hatar när man ser låda efter låda vara proppad till kanten och vet att du måste packa om , och så får det ändå inte plats...
Vi drog slutsatsen om att det var mycket lättare att bara göra avvikelse på skiten eftersom att maskinen mätt fel . Bort med allt och iväg med lådan , hur smidigt som helst .
Det kommer ju ändå tillbaka på måndag och då tänker inte jag stå där !

Gårdagskvällen :
Som ni vet blev det ,två rätters på Oliver Twist . Två glas vin och snick snack.
Runt tolv tacka Kaisa, jag och Maria för oss,  betalade och gick vidare ner till Asken , Kaisas och mitt bästa. En flaska rosé och ännu mera snack och skratt , en helt lagom fredagskväll om ni frågar mig.

Imorse vaknade jag av att min rethosta jag hade heela kvällen igår spårat ..
Skit , jag hatar när förkylningar går runt och vägrar lämna kroppen .
En ipren senare och jag mår bättre nu ,oroväckande nog är att det trycker lite i bihålorna , så snuvan som kändes i näsan imorse har flyttat sig uppåt . Det slår aldrig fel när jag är förkyld och det gör ju så ruskigt ont när det sätter sig i bihålorna,  frågan är vad som är bäst dock .
Att facet känns som att det ska sprängas men att du slipper snyta dig hela tiden , eller att du måste gå med två tussar i vardera näsborre .. Hugget som stucket va ?

Vi får se vad vi ska hitta på idag , vad som orkas med.
Vi vill bowla ikväll eftersom att det inte blev något igår ..
Måste dock känna efter vad kroppen klarar så det inte går mer utför .
Vi tar det som det kommer , det är oftast så det blir när vi ska göra saker.
Och rent spontant så känner jag att det spåra här kanske .. bäst att sluta .
Yeah , grattis du som orkat läsa hit ! ;)
Nu ska jag ringa KaisaBajsa .
KRAM .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0