Välkommen till min nya blogg!

Som sagt började vi hos mormor och morfar med som vanligt lika god påskmiddag. Mormor är bäst på att laga mat ♥. Efter att vi ätit och umgåts där ett slag så åkte vi alla vidare till mina kusiner som var på annat håll och åt påskmat. Där blev det fika och mysa med mina älskade kusiner. Så himla stora de blivit! Elvira har lärt sig att skriva så vi satt och skrev lite, så hon fick visa vad hon kunde :)

Sen åkte jag, Emma, Amanda, mamma och moster Marie till en affär som säljer massor olika märkeskläder och jag kom därifrån med en söt regnkappa från Rut m fl. Nu ska jag jobba i stil när det regnar sen ;) Tror mina söta barn kommer tycka jag är jättefin, hehe.

Sen åkte vi tillbaka till familjen Holm och var där ett tag till tills det var dags att åka hem. Somnade på vägen hem och hade önskat att vi åkt bil en timma till så jag fått sova lite längre :P Väl hemma sminkade jag syrran som skulle på fest, och så bytte jag om och sminkade mig själv, för på kvällsschemat stod bowling!

Vid nio började vi spela och spelade fram tills 11 då det stängde. Jag, Sara och Olivia spelade på en bana och Raymond och Jerry på en annan. Självklart skulle våran bana strula så fick byta efter ett tag, och självklart ska den med strula. Gubben som jobbade där blev lite sur på oss, men det var ju liksom inte vårat fel, vi gjorde inget :P De två timmarna sprang iväg, och det blev en hel del cider för pengar jag egentligen inte har. Men det var så värt det! Hade så himla kul och trevligt. Och ett litet plus att jag vann med, hehe ;)

När det var färdigt blev Sara och jag så himla partysugna av alla musik (och kanske all cider hade en påverkan med) så vi bestämde oss för att gå ut. Så fort som attan gick vi hem till Sara så hon kunde byta om, sen gick vi till Hugo där Fredrika och Moa gav oss två fribiljetter. Vi var där 23.55 och kön var alldeles för lång för att hinna in på fribiljetterna, så vi ställde oss i VIP och kom in direkt, utan att säga namn eller visa leg.

När vi tagit stämpel kilade vi hem till Madde och Carl där vi drack lite mer cider och träffade lite folk. Krippe bland annat :) Sen gick vi tillbaka till Hugo och dansade. Träffade på några man kände, man inte alls så många som man brukar. Var dålig musik, bara massor snorungar och allmänt tråkigt helt enkelt, så vi drog ifrån tidigt. Gick hem till Sara där snälla Gert sen körde hem mig till Klocket :)

Somnade som en stock hemma. Hade en riktigt trevlig kväll, där höjdpunkten lätt var bowlingen. Mer sånt åt folket. Och så hoppas jag innerligt på 20 års gräns på krogen. Men egentligen behöver jag väl inte bry mig efter som jag kommer bo i Oslo minst ett år till. Och där kyllar det av klubbar och nästan allt har 20, tack!

Och på tal om Norge så träffade jag Emma igår som flyttat dit för fem veckor sen! Dock väldigt lånt ifrån Oslo. Många som åker till Norge nu. Jag längtar faktiskt tillbaka redan. Till något som inte allt är som vanligt för mig. jag tror och hoppas att vi kommer att gå en grym sommar och år i Oslo!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggen skrivs av mig, en
19 årig tjej som bosatt sig i grannlandets huvudstad Oslo. Jag skriver om min vardag blandat med sånt som faller mig in.

Ett av mina stora mål i livet
är att se världen, så förhoppningsvis kommer lite resor in i bloggen i framtiden.

[email protected]
RSS 2.0